ما سه تا لایه در مذاکره داریم. منطق، هویت و احساس. 

نکته مهم اینه که اگه می خواین از مذاکره نتیجه خوبی بگیرین اول از لایه هویت و احساس وارد بشین. یعنی همون اول نگین خب بریم سر اصل مطلب. اول از خودتون بگین و خودتونو جا بندازین تا اعتماد رو بگیرن.

بهترین هدیه شما به دیگران در مذاکره، اصل حضورتونه. 

قبل از مذاکره(آمادگی): زله امریست طبیعی، اگر آماده نباشید، امریست غیر طبیعی. یعنی قبل هرچیزی آماده باشین. توی مذاکره که میرین، کاتالوگ داشته باشین، فیلم کوتاهی داشته باشین. یعنی قبل مذاکره آماده باشین. بهش فکر کرده باشین.


قبل از مذاکره(شناخت افراد): کافیه یه سرچ به فضای مجازی افراد بزنین. یه سرچ به پروفایل آدما بزنین. علاقه مندی هاشو دربیارین. توی مذاکره استفاده کنین. یعنی سعی کنید اون آدم رو فقط بفهمید. بعد کامنتهارو هم حتما بخونید. حواستون باشه. انقدر مهمهمثلا اگه تو برگزاری مجالس هستین، مشتری رو ازقبل درآوردی که عشق سفرهای خارجیه. بهش توی مذاکره پیشنهادهای تزئین ایتالیایی بدین، شیرینی های ترکیه رو بدین و غیره. دغدغه های آدما تو دنیای مجازیشونه. کسی که بچشو دوست داشته باشه عکس بچشو بیشتر میذاره. پروفایل یه سری افراد رو نگاه کنین. طرف عکس خودش کوچیکه ها ولی عکس دفترش پشتش بزرگه. این آدم عشق قدرته.


قبل از مذاکره(هدف گذاری): یعنی اگه مشتری قوی بود اگه سودی هم نکردین، کارو قبول کنید. فروش رو انجام بدین. قراردادو بنویسین. بعدا نتیجه میده حتما قبل از مذاکره(سناریو نویسی): وما تو هر جلسه خرید و فروش انجام ندین. تیمی که جلو برید خیلی عالیه. یعنی باهم هماهنگ باشین، هوای همو داشته باشین. مثلا به تیمتون بگین هرجا من کم آوردم فلانی توحرف بزن. خودکارمو برداشتم بدون باید این کارو کنی. ساعتمو نگاه کردم یعنی وقت کمه. و اینا میشه سناریو نویسی. 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پایه سوم آموزشگاه آزادی (جزیره خارگ) فلسفه جنگ هنر کودک وبلاگ شخصی محمدرضا احمدی Ray فروشگاه لوازم کادویی مهراناز حل مشکلات نرم افزار و سخت افزار رایانه اینترنت نرم افزارها Bharath pooyavizhen