.

یه تکنیک داریم توی فروش و مذاکره به نام مرگ بر آمریکا.

رفرنس هم نداره.

دیدین تو خیابون زیاد داد میزنن مرگ بر آمریکا؟

ما فرهنگمون به آمریکایی ها نزدیکتره یا به ژاپنی ها؟

حالا چرا؟ 

از بس گفتیم مرگ بر آمریکا.

وقتی چیزیو نفی میکنی، بیشتر بهش فکر میکنی. یعنی اگه میخوای به ژاپنی ها نزدیکتر باشی، کافیه بگی مرگ بر ژاپن. 

یه نمونه دیگه؛

یه کاسه بزرگ لواشک های ترش و آلوجنگلی و قره قوروت دیدین با یه عالمه جوهرلیمو مخلوط میکنن روشم آب زرشک میریزن؟ الان چی شد؟ همون جوری که نوشته منو خوندین، بهش فکر هم کردینو دهنتون ترش شد. 

اسید معدتون ترشح شد. حالا هر روز اگه به این کاسه ی ترش فکر کنید، هرروز اسید معدتون ترشح میشه و آخرش زخم معده میشه.

وقتی چیزیو زیاد نفی کنی، یعنی زیاد بهش فکر کردی. چیزیو نفی نکنید، هدایتش کنید. 

یعنی به مشتری نگو فلان چیزو از فلان برند نخر (حتی اگه رقیبت باشه) چون اون دقیقا همون لحظه میره به همون فلان چیز فکر میکنه و فکر میکنه و در نهایت خرید میکنه. پس چیزیو نفی نکن، هدایتش کن. رقیب هاتو نفی نکن. گارد نداشته باش.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

CarWax | کارواکس فیلم و سریال وبچرخ آپارتمان من مجتمع فنی باران علوم اسلامشهر مطالب اينترنتي Stacy Samirxveylrcq7 Tapak مداد رنگی