سه تا تکنیکِ خیلی مهم توی فروش و مذاکره حرفه ای داریم به نام

. (found, felt, feel) .

.

.


اگه آخر این تکنیک عبارت (باز نظر، نظرِ شماست) رو به کار ببرین که فبها

.

.

.


این تکنیک زمانی کاربرد داره که مشتری داره بهتون شکایت میکنه. ‏(feel#) یعنی درکت میکنم

‏(Felt#) یعنی قبلا درک شده یا اتفاق افتاده

‏(Found#) یعنی مشتری ها با ما کار میکنن چون. .

.

.

مثلا؛

 مشتری میگه قیمت هاتون بالاست، دوره هاتون گرونه، فلان محصولتون قیمتش بالاست، قطعاتتون گرونه و غیره. 

اول باید بگی: درکتون میکنم. (تکنیک feel) 

بعد باید بگی: اتفاقا ما یه نمایندگی هم تو شهر ِ شیراز گرفتیم، آقای امینی نمی دونم میشناسین یا نه، اونم همینو میگه. یه مشتری هم داشتیم از خرم آباد، اونم اتفاقا همش همینو میگه. (اینجا تکنیک felt رو به کار بردیم. مشتری باید اون مشتری قبلی که از قبل درک شده رو بشناسه، باید اسمشو بگین)


و درنهایت بگین: اونا هم میگن ولی دارن با ما کار میکنن، خوبم کار میکنن چون. چون مثلا برای اونا خدمات مهمه، چون گارانتی براشون مهمه و یا چون شرایط پرداخت براشون مهمه. 

باید از زاویه سوم شخص حرف زد نه از زاویه اول شخص. یعنی نباید بگین ما گرونیم چون ما فلان و فلان شرایط رو داریم. باید بگین بقیه هم همینو میگین اما دارن کار میکنن چون برای اونا خدمات و شرایط و کیفیت ها مهم بوده و غیره.

و در آخر میگین: البته قربان، باز نظر، نظرِ شماست. 

اینو یادمون باشه؛ ما داریم مذاکره می کنیم. ما با مذاکره ارتباط می گیریم. ما با مذاکره زندگیمون رو شکل میدیم. مذاکره ست که به روابط ما شکل میده. 

پس جروبحث، جهلِ میان طرفین ست.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

David خودرو بَر Leo توریستی و گردشگری طلبه‌نوشت باطری ماشین videomarketing جلبک و قارچ شخصی