بخش فروش حضوری؛ مشتری که وارد میشه، ما ٤٠ ثانیه فرصت داریم که تشخیص بدیم مشتری چه نوع تیپیه. 

اینجوری که یکم باهاشون حرف بزنیم. اگه بیشتر از سه کلمه جواب شمارو داد یا سبزه یا زرد. اگه کمتر قرمزه یا آبی

سبز ها: آدم های محتاطی هستن. باید حتما کالا رو لمس کنن. پس فروشگاه های تزئینی رو میبینید نوشتن لطفا دست نزنید؟ اینا مشتری های سبزشونو از دست میدن. 

سبزها اون دسته افرادی هستن که از دید بقیه مشتری نیستن. ولی اونا مشترین. چون محتاطن سخت تصمیم میگیرن و اون لحظه نمیتونن فکر کنن. باید بهشون فرصت داد، یه نشون داد (کاتالوگ) معرفی کرد و بعد رهاشون کرد. سبزها چون تصمیم گیری براشون سخته، باید در نقش یه مشاور راهنماییشون کرد.

.

.

.

زرد ها: خیلی حرف می زنند. باید همراهیشون کنید. حین همراهی چون خیلی حرف های بی ربط میزنن باید آوردشون تو خط. به نوعی با همراهی کردن میشه هدایتشون کرد. اگه جلوی مکالمشونو بگیرین، فرآیند فروش خیلی سخت میشه. زردها چون خیلی اجتماعی هستن، عاشق جمعیت زیادن و شلوغی. اینارو تیمی هدایت کنید سریع جواب میده. با اینا بحث و گپ تیمی بذارین، بازی های تیمی بذارین. بازم چون اجتماعین، از بی توجهی متنفرن. تیمی که هدایتشون می کنید، نقل جمع باشه. باید حواستون باشه اینا زود لوووو باتری میشن. باید سریع بیارینشون تو خط.

.

.

.

آبی ها: افرادین که عاشق مطالعه هستن. به اینا توی فروش باید خیلی دیتا بدین. افرادین که #چهارچوب دارن خیلی نباید باهاشون بی ربط حرف زد. یعنی زرد بیفته با آبی بیچاره ست. .

.

.

قرمزها: یه سری مشتری هارو دیدین به راحتی انتقاد میکنن؟ خیلی راحت حرفشونو میزنن؟ میگن این چیه چه مدلشه من اصن اینو نمیخوام؟ اینارو باید بهشون گفت بله متوجه شدیم شما کالای خاص پسندین. بهترینتونو براشون رو کنید. اینا عاشق برند هستن. . 



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تکلیف‌ها کلینیک تخصصی مشاوره شرق تهران سازمان بین المللی دانشگاهیان ترانه موزیک مجله خبری امید لوله کشی گاز بندرعباس سازه های آبی مطالب آموزشی معرفی تخفیف های مختلف مجله زیبایی